Wij zijn verhuisd naar Nassaustraat 37-41, 2000 Antwerpen. Tevens is ons nieuwe bankrekening nummer BE75 0689 4481 1551. Meer informatie vindt u hier
Nous avons déménagé à Nassaustraat 37-41, 2000 Anvers. En outre, notre nouveau numéro de compte bancaire est BE75 0689 4481 1551. Vous trouverez de plus amples informations ici
Een mooi en bewogen jaar. Zo kijken wij, als organisatie, terug op 2018. Het jaar bracht veel mooie momenten. In dit jaarverslag leest u daar meer over, maar ik wil graag al een paar van die momenten benoemen.
Ga naar flanderijnfoundation.nl voor alle informatie over dit maatschappelijke programma, onze partners en informatie voor verwijzers.
The Boost geeft je een zet in de goede richtingIn 2018 heeft het maatschappelijke programma The Boost aan twee groepen van 15 werkzoekende jongvolwassenen een zet in de goede richting gegeven. Voor het eerst is er zowel een editie in het voorjaar als een editie in het najaar gehouden. De belangstelling voor deelname is groot.
Voor het zichtbaar maken van kwaliteit zijn certificeringen en keurmerken erg belangrijk. Op het gebied van kwaliteit beschikt Flanderijn over een positief toetsingsverslag voor de KBvG-Normen voor Kwaliteit en over de ISO-norm 9001:2015. Op verzoek van enkele financiële dienstverleners is daar ook ISAE 3402 aan toegevoegd. Deze norm ziet toe op het in kaart brengen en beheersen van risico’s. In 2016 is Flanderijn begonnen met de implementatie van ISO 27001 (ICT-beveiliging). Deze norm is in 2018 behaald. Met betrekking tot duurzaamheid beschikt Flanderijn over certificeringen voor EcoVadis en Fira.
Daarnaast is Flanderijn houder van enkele keurmerken. Sinds 2016 is Flanderijn houder van het Keurmerk Sociale Onderneming. In 2018 is daar het Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren aan toegevoegd.
Aan het eind van dit jaarverslag staan wij nog stil bij onze missie en visie. In 2018 hebben wij deze aangepast en wij willen die graag met u delen.
Missie van FlanderijnAfspraken moeten worden nagekomen. Dat is de kern van onze economie. Leveranciers leveren producten en diensten onder de voorwaarde dat daar ook een prestatie (betaling) tegenover staat. Als organisatie zorgen wij ervoor dat die tegenprestatie ook geleverd wordt en de risico’s van niet-betalende klanten geminimaliseerd worden. Maar daarbij verliezen wij de menselijke maat niet uit het oog. Wij zorgen voor het nakomen van afspraken zonder dat er problematische schulden ontstaan. Wanneer een klant die wel heeft, dan helpen wij met het oplossen daarvan.
Wij kiezen daarom voor een oplossingsgerichte aanpak waarbij waarden zoals integer handelen, betrokkenheid en persoonlijk contact met opdrachtgevers, klanten en derden voorop staan. Die aanpak is de kern van ons bedrijf en geeft ons meerwaarde. We streven niet naar een schuldenvrije maatschappij, wel naar een maatschappij zonder probleemschulden.